Την θλιβερή είδηση για τον θάνατο του πιλότου του μοιραίου Mirage 2000-5 ανακοίνωσε το μεσημέρι με ανάρτησή του στο twitter ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος. Στην ανάρτησή του διαβάζουμε τα εξής:
Μια πρώτη προσέγγιση των αιτίων της πτώσης
Το αεροσκάφος συμμετείχε σε αποστολή αναχαίτισης μαζί με ακόμη ένα Mirage 2000-5. Και τα δύο βρίσκονταν σε φάση επιστροφής στη βάση τους. Πηγές του ΓΕΕΘΑ αναφέρουν ότι τα δύο Mirage βρίσκονταν σε φάση τελικής προσέγγισης του αεροδρομίου και προετοιμάζονταν για προσγείωση. Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν και επικεφαλής της αποστολής. Το ζεύγος του ανέφερε πως έχασε την επαφή ξαφνικά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με εκπαιδευτή πιλότων τέτοιου τύπου αεροσκαφών ο οποίος μίλησε στο zougla.gr, το Mirage 2000-5 είχε εντολή να πετάει πολύ χαμηλά και κάτω από τα νέφη που σήμερα Πέμπτη έχουν «αγκαλιάσει» όλο το βόρειο Αιγαίο. Κατά πάσα πιθανότητα, το αεροσκάφος «κάρφωσε» από πολύ χαμηλό ύψος λόγω της αχλύος από τη θερμοκρασιακή αναστροφή εξαιτίας των ειδικών κλιματολογικών συνθηκών του Αιγαίου. Το φαινόμενο αυτό το γνωρίζουν οι Έλληνες πιλότοι. Η αχλύς σημαίνει θαμπάδα-θολούρα.
Κατά την ίδια πηγή, το αεροσκάφος «κάρφωσε», αφού πρώτα παγιδεύτηκε στη λεγόμενη από τους πιλότους «σούπα» του Αιγαίου. Ο πιλότος του Mirage φέρεται να υπέστη παραισθητικό φαινόμενο-vertigo και ήταν αδύνατο να υπάρξει αντίδραση, διότι το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη σε πολύ χαμηλή πτήση.
Σημειώνεται πως είναι η πρώτη απώλεια τέτοιου τύπου αεροσκάφους που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία από το σύνολο των 25 μαχητικών Mirage 2000-5 που είχε προμηθευτεί η χώρα. Αυτά τα μαχητικά είναι αναβαθμισμένα.
Τα στοιχεία που καθόρισαν την πτώση του αεροσκάφους
Τα δύο Mirage 2000-5 είχαν πάρει την τελική πορεία τους για προσγείωση στο αεροδρόμιο της Σκύρου. Η κατεύθυνσή τους ήταν από βόρεια-βορειοανατολικά. Η πτήση εκείνη τη στιγμή ήταν σε ύψος 3.000 ποδών. Τα δύο αεροσκάφη πραγματοποίησαν μία στροφή για την τελική προσέγγιση του αεροδρομίου από ανατολικά. Τη στιγμή της στροφής ο δεύτερος πιλότος έχασε από το οπτικό του πεδίο ξαφνικά τον πρώτο. Όλα τα στοιχεία συνάδουν με την εξήγηση που δόθηκε παραπάνω για το φαινόμενο της παραίσθησης - vertigo.
Η ανακοίνωση του ΓΕΑ
Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας έχει ως εξής: Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου. Διεξάγονται έρευνες για τον εντοπισμό του.
πηγη
Μια πρώτη προσέγγιση των αιτίων της πτώσης
Το αεροσκάφος συμμετείχε σε αποστολή αναχαίτισης μαζί με ακόμη ένα Mirage 2000-5. Και τα δύο βρίσκονταν σε φάση επιστροφής στη βάση τους. Πηγές του ΓΕΕΘΑ αναφέρουν ότι τα δύο Mirage βρίσκονταν σε φάση τελικής προσέγγισης του αεροδρομίου και προετοιμάζονταν για προσγείωση. Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν και επικεφαλής της αποστολής. Το ζεύγος του ανέφερε πως έχασε την επαφή ξαφνικά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με εκπαιδευτή πιλότων τέτοιου τύπου αεροσκαφών ο οποίος μίλησε στο zougla.gr, το Mirage 2000-5 είχε εντολή να πετάει πολύ χαμηλά και κάτω από τα νέφη που σήμερα Πέμπτη έχουν «αγκαλιάσει» όλο το βόρειο Αιγαίο. Κατά πάσα πιθανότητα, το αεροσκάφος «κάρφωσε» από πολύ χαμηλό ύψος λόγω της αχλύος από τη θερμοκρασιακή αναστροφή εξαιτίας των ειδικών κλιματολογικών συνθηκών του Αιγαίου. Το φαινόμενο αυτό το γνωρίζουν οι Έλληνες πιλότοι. Η αχλύς σημαίνει θαμπάδα-θολούρα.
Κατά την ίδια πηγή, το αεροσκάφος «κάρφωσε», αφού πρώτα παγιδεύτηκε στη λεγόμενη από τους πιλότους «σούπα» του Αιγαίου. Ο πιλότος του Mirage φέρεται να υπέστη παραισθητικό φαινόμενο-vertigo και ήταν αδύνατο να υπάρξει αντίδραση, διότι το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη σε πολύ χαμηλή πτήση.
Σημειώνεται πως είναι η πρώτη απώλεια τέτοιου τύπου αεροσκάφους που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία από το σύνολο των 25 μαχητικών Mirage 2000-5 που είχε προμηθευτεί η χώρα. Αυτά τα μαχητικά είναι αναβαθμισμένα.
Τα στοιχεία που καθόρισαν την πτώση του αεροσκάφους
Τα δύο Mirage 2000-5 είχαν πάρει την τελική πορεία τους για προσγείωση στο αεροδρόμιο της Σκύρου. Η κατεύθυνσή τους ήταν από βόρεια-βορειοανατολικά. Η πτήση εκείνη τη στιγμή ήταν σε ύψος 3.000 ποδών. Τα δύο αεροσκάφη πραγματοποίησαν μία στροφή για την τελική προσέγγιση του αεροδρομίου από ανατολικά. Τη στιγμή της στροφής ο δεύτερος πιλότος έχασε από το οπτικό του πεδίο ξαφνικά τον πρώτο. Όλα τα στοιχεία συνάδουν με την εξήγηση που δόθηκε παραπάνω για το φαινόμενο της παραίσθησης - vertigo.
Η ανακοίνωση του ΓΕΑ
Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας έχει ως εξής: Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου. Διεξάγονται έρευνες για τον εντοπισμό του.
πηγη
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου