Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο κόστιζε λίγες δραχμές;

 








Τα λεωφορεία στην παλιά Αθήνα δεν είχαν καμία σχέση με τα σημερινά. Είχαν το δικό τους εισπράκτορα και το εισιτήριο ανέρχονταν μόλις στη 1 δραχμή.

Αργότερα, η τιμή του εισιτηρίου άλλαξε και έγινε 30 έως 50 δραχμές. Μετέπειτα, υπήρχε ένας πορτοκαλί κουμπαράς με σχισμή, ο οποίος ήταν κλειδωμένος δίπλα από τον οδηγό. Τα παλιά λεωφορεία της Αθήνας ήταν γεμάτα με συζητήσεις. Ο κόσμος μιλούσε, ακόμη και αν ήταν άγνωστοι μεταξύ τους. Μετά, ο εισπράκτορας θα ζητούσε απλά να κάνει ελεγχο στα εισιτήρια.


Λεωφορεία στην παλιά Αθήνα: Η πρώτη εμφάνισή τους

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο κόστιζε λίγες δραχμές; - Εικόνα 8

Το Ελληνικό κράτος έδωσε άδειες για τη λειτουργία αστικών συγκοινωνιών στις αρχές του 20ου αιώνα. Το 1952, πραγματοποιήθηκε η ίδρυση έξι κοινών ταμείων εκμετάλλευσης λεωφορείων, τα ΚΤΕΛ. Αυτά λειτουργούσαν από το 1941 υπό το βλέμμα του Οργανισμού Ελέγχου Αστικών Συγκοινωνιών.

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο κόστιζε λίγες δραχμές; - Εικόνα 10

Το 1929 η ίδρυση της ΗΕΜ είχε σαν αρμοδιότητα τη λειτουργία των τραμ, τρόλεϊ και λεωφορείων σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά. Όμως, το 1956 περιορίστηκε στο τρόλεϊ, το οποίο καταργήθηκε το 1970, δίνοντας τη σκυτάλη στον ΗΛΠΑΠ.

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο κόστιζε λίγες δραχμές; - Εικόνα 12

Το 1961 ιδρύθηκε η πρώτη κρατική εταιρεία αστικών συγκοινωνιών. Η επωνυμία της στις ΑΣΠΑ ήταν γνωστή ως 7ο ΚΤΕΛ. Ωστόσο, το 1977 αφαιρέθηκαν οι άδειες λειτουργίας της Αττικής Συγκοινωνίας από τους ιδιώτες ιδιοκτήτες των λεωφορείων.

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο κόστιζε λίγες δραχμές; - Εικόνα 14

Εκείνη τη χρονική περίοδο μάλιστα ιδρύθηκε η Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών, ενώ ιδρύθηκε και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών. Στόχος τους ήταν ο σχεδιασμός, ο συντονισμός και η εποπτεία των συγκοινωνιών της Αθήνας. Το 1993 έγινε ΟΑΣΑ και είχε τις ίδιες ευθύνες.

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο κόστιζε λίγες δραχμές; - Εικόνα 16

Ένα χρόνο αργότερα, ιδρύθηκε η ΕΘΕΛ. Στόχος της ήταν η εκτέλεση και η εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου. Αυτό θα γίνονταν με θερμαινόμενα λεωφορεία υπό τον ΟΑΣΑ.

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο κόστιζε λίγες δραχμές; - Εικόνα 18

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο κόστιζε λίγες δραχμές; - Εικόνα 19Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο κόστιζε λίγες δραχμές; - Εικόνα 20

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο κόστιζε λίγες δραχμές; - Εικόνα 22

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο κόστιζε λίγες δραχμές; - Εικόνα 24


ΠΗΓΗ

Σχόλια